Azra Kohen Bizden Ne İstiyor?

Azra Kohen ve popülerliğinin kaosu yüzünden bir şeyler yazmak geldi içimden. 



Azra Kohen bizden ne istiyor, bize ne anlatıyor, biz ne anlıyoruz... Ne kadar doğru şeyler anlatıyor da biz yine de yanlışlarda dağılıyoruz. Popüler olmasını bile bahane ediyoruz. Yani düşündüm de bir kez olsun doğru kişi, doğru kitaplar popüler oldu. Ama ne çok tepki gördü. Yanlış şeyler popüler olduğunda bu kadar tepki görmüyor, çok ilginç... Neyse bu konu o kadar önemli değil. Önemli olan aktarılan bilinç. Yani olan şu aslında: Biz öyle başıboş bekleyen tohumlarmışız, korkmuş, susmuş, güvensiz tohumlarmışız da ne olduğumuzu bilmiyormuşuz, unutmuşuz, unutturulmuşuz. Sonra doğru hava koşulları gelmiş olmalı. Doğru ışık. Yeterli su. Azra Kohen burada hangisi bilmiyorum. Belki sadece bizi okşayıp yeri geldiğinde kızmasını bilen bir anne... konuştu bizimle, hatırlattı bizim çok güçlü birer tohum olduğumuzu. Bir anneden cesaret alır gibi sayesinde güçlendik ve çatlamaya karar verdik. Ondan bütün bu sancılarımız, çünkü çatlamak kolay değildir ancak doğum sancısı kadar gerçek ve güzeldir. Ne mi doğar bu sancıdan? Orman! Ordular gibi orman oluruz. Ağaçlar kadar bilge ve emin adımlarla kendimiz olarak kurtarırız dünyamızı ve yaşamımızı.
Şimdi böyle anlatınca Azra Kohen’i kahramanlaştırıyormuşum gibi oluyor ama öyle değil. Sonsuz saygı duyuyorum ve sonsuz sevgi. Ama o da herkes kadar kahraman yine de. Hepimiz kadar. Zaten o da öyle diyor. O önemli değil demiyorum ama hepimiz kadar önemli bu hayatta. Biz güzel tohumlarız aslında, hayata ve kendimize güvenerek, korkmaktan vazgeçip kendimizi yaşamaya başlaması gereken… Şahsen ben dünyanın hayrı uğruna ölmeyi, kendim olamamış halde, vücudumuza dayatılmış kimyasallardan hasta halde  kurban gibi yatan biri olarak ölmeye tercih ederim. Zaten Azra Kohen de bunu anlatıyor kitaplarında. Kendin ol diyor. Analiz et diyor. Kurban olma. Kurtarıcı ol. Bil. Anla. Yaşa. Cesur ol. Cahil olma. Öğren. Uygula. Kararlı ol. Acını bil, onu yaşa ve yeni, güçlü kendine uyan diyor. Kendin olmak, doğru olmak, iyi olmak ve iyiyi korumak uğruna gerekirse ölmekten korkma diyor. Kişisel gelişim kitapları değiller onun yazdığı kitaplar, ama kişiyi geliştiren kitaplar evet. Popüler olması için gereken akıllıca adımların atıldığı doğru, ancak bir kere de gerçek ve güzel şeyler popüler olmasın mı? İyiler de güçlü olmasın mı? Neden şikayetiniz? Alıştınız mı tembelliğe, köreltilmeye?.. Kitaptaki kahramanlara ihtiyaci da yok aslında Azra Kohen’in. O kahramanlara  sırf biz anlayabilelim, biz rahat okuyabilelim diye bile katlanmış olabilir. Ben de “Fi”yi okurken çok zorlanmıştım, uzun sürmüştü okumam. İçindeki anlamı görmesem okumazdım. Bazıları da o anlamı sıkıcı buluyor o ayrı. Neyse ki devam ettim. “Çi” ve “Pi” çok iyi geldi. “Aeden”deyim. O da yavaş gidiyor ama  belki hazır olmak gerek içindekilere.
Sonuç olarak o iyi bir öğretmen. Bütün iyi öğretmenler gibi, size sadece potansiyelinizi hatırlatıyor. Sadece kim olduğunuzu…
Teşekkürler Azra Kohen.



Yorumlar

Popüler Yayınlar